” Dopamina – co zrobić, żebyśmy to my kontrolowali technologię, a nie technologia nas?” 15.03.2024 o godz. 8.55 LEKCJA NA ŻYWO DLA UCZNIÓW KLAS 7 – 8 W RAMACH DBI 2024

” Dopamina – co zrobić, żebyśmy to my kontrolowali technologię, a nie technologia nas?” 15.03.2024 o godz. 8.55 LEKCJA NA ŻYWO DLA UCZNIÓW KLAS 7 – 8 W RAMACH DBI 2024

To nie będzie kolejna lekcja o tym, że internet jest zły i młodzi ludzie nie powinni z niego korzystać. Podczas lekcji wraz z osobami uczniowskimi zastanowimy się, co zrobić, żebyśmy to my kontrolowali technologię, a nie technologia nas. Odpowiemy na pytanie, dlaczego media społecznościowe tak nas przyciągają i co sprawia, że nasza uwaga jest dla dostawców usług internetowych najcenniejszą walutą. Wyjaśnimy, czym jest pętla dopaminowa i porozmawiamy o sposobach radzenia sobie z siłą jej oddziaływania. Ustalimy, jak dbać o cyfrową higienę. A to wszystko na podstawie filmu dokumentalnego Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę pt. „Dopamina”.

Joanna Leśnicka specjalistka ds. projektów edukacyjnych w Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę w programie Dziecko w Sieci. Absolwentka Wydziału Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii oraz studentka Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Pracowała w Biurze Rzecznika Praw Obywatelskich. Będąc dziennikarką „Rzeczpospolitej”, skupiała się na tematach dotyczących prawa, cyberbezpieczeństwa i prywatności. Obecnie współorganizuje Digital Youth Forum oraz Międzynarodową Konferencję „Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w internecie”. Jest zaangażowana w tworzenie projektów edukacyjnych w Fundacji.

Skip to content